La Bibliothèque de Neverwinter Nights
Aide et informations diverses sur Neverwinter Nights ainsi que D&D3.
La date/heure actuelle est 14/11/2024 21:37:46

Page 1 sur 1 ¤

Voir le sujet précédent ¤ Voir le sujet suivant 
Auteur Message
Redgar
Grand Chevalier
Répondre en citant
Posté le : 23/12/2003 21:20:30 Sujet du message : Cherche amis pour discutre de Add3 ou NWN

Crying or Very sad Salut j'uis nouveaux et je cerche un clan qui s'y connais en "donjons & dragon" 3° édition pour pouvoir discuter et me tenir un peut au courant. Confused

Revenir en haut Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Ignorer l'utilisateur

Gottorp
Modérateur Agressif
Répondre en citant
Posté le : 23/12/2003 22:52:04 Sujet du message :

tu as des topic made by niko (featuring Aghalia ....) mais

lire avec attention tu feras
poster dedans tu te retiendras *
a ton orthographe attention tu feras
et bienvenu tu seras

* sauf si question pertinante

Revenir en haut Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur Ignorer l'utilisateur

Redgar
Grand Chevalier
Répondre en citant
Posté le : 24/12/2003 13:10:41 Sujet du message :

Ok! je le reconnais Embarassed, mais il fallait bien commancerpar quelque chose, non?
Bon à par ça merci du conseil.

Et bonne journée tu passera. Smile

Revenir en haut Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Ignorer l'utilisateur

Gottorp
Modérateur Agressif
Répondre en citant
Posté le : 24/12/2003 13:21:48 Sujet du message :

ho oui, je prepare mon scenar de vendredi Smile

D'ailleurs .....

Niko, si tu me lis, peux tu me donner des idées de classes de perstiges pour :

naine guerriere (pour le moment donc) metier forgeron et cherchant un mari (tout en faisant un concours de tués avec un barbare 1/2 orc)
un pretre de Tyr boutonneux et cherchant a perdre son pucelage (et son begayment). Parce que pour le moment, j'en vois pas qui me font "tilt"

Revenir en haut Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur Ignorer l'utilisateur

Redgar
Grand Chevalier
Répondre en citant
Posté le : 24/12/2003 13:47:53 Sujet du message :

Même si c'est pas à moi que tu t'adresse (?) Surprised j'ai bien une petite idée. Very Happy

Dit moi si ça t'interresse de savoir.

Indice : seul les nains peuvent s'y multiclasser.
Good luck, young boy Cool !!!!

"Visitez l'Ile du Baldurien et inscrivez-vous ! Very Happy "

grigann
Grand Maître Chanteur du Conseil
Répondre en citant
Posté le : 24/12/2003 14:32:10 Sujet du message :

Enorme Very Happy

Redgar
Grand Chevalier
Répondre en citant
Posté le : 24/12/2003 14:34:07 Sujet du message :

Enorme comment?

"Visitez l'Ile du Baldurien et inscrivez-vous ! Very Happy "

Niko
Barbare déchainé
Répondre en citant
Posté le : 24/12/2003 14:36:49 Sujet du message :

Gottorp a écrit :
ho oui, je prepare mon scenar de vendredi Smile

D'ailleurs .....

Niko, si tu me lis, peux tu me donner des idées de classes de perstiges pour :

naine guerriere (pour le moment donc) metier forgeron et cherchant un mari (tout en faisant un concours de tués avec un barbare 1/2 orc)
Alors dans le style je dirai Battlerager qu'on trouve dans le Races of Faerûn, non ?
Bien adapté, plus que le Dwarven qui ne colle pas à ton profil.
Rajoute la compétence Craft blacksmith ou the like, et c'est dans la poche.

Pour le prêtre de Tyr, faudrait regarder dans le Faith and avatars.

V.H.

Gottorp
Modérateur Agressif
Répondre en citant
Posté le : 24/12/2003 14:43:12 Sujet du message :

blacksmith c'est deja fait, je colle des point tout le temps dedans Smile

sympa la classe mais je suis helas LB (oui ... je sais, je suis pas parfaite Smile )

Niko
Barbare déchainé
Répondre en citant
Posté le : 24/12/2003 17:45:48 Sujet du message :

Gottorp a écrit :
blacksmith c'est deja fait, je colle des point tout le temps dedans Smile

sympa la classe mais je suis helas LB (oui ... je sais, je suis pas parfaite Smile )
Essaie sur la page entière : [http]
Mais sache qu'il n'y en a pas des masses non plus des PC pour nains.

Sinon tu as le Techsmith mais c'est le clergé de Gond.

V.H.

Aghalia
The Brief & Painful Blade
Répondre en citant
Posté le : 25/12/2003 15:40:10 Sujet du message :

Tiens Gottorp, tu peux essayer ça, ce n'est pas si mal après tout...

Prestige Classes
DWARVEN DEFENDER
Hit Die: d12.
Requirements
To qualify to become a defender, a character must fulfill all the following criteria.

Race: Dwarf.

Alignment: Any lawful.
Base Attack Bonus: +7.

Feats: Dodge, Endurance, Toughness.

Class Skills
The defender’s class skills (and the key ability for each skill) are Craft (Int), Listen (Wis), Sense Motive (Wis), and Spot (Wis).

Skill Points at Each Level: 2 + Int modifier.

Table: The Dwarven Defender

Level Base
Attack Bonus Fort
Save Ref
Save Will
Save AC Bonus Special
1st +1 +2 +0 +2 +1 Defensive stance 1/day
2nd +2 +3 +0 +3 +1 Uncanny dodge
3rd +3 +3 +1 +3 +1 Defensive stance 2/day
4th +4 +4 +1 +4 +2 Trap sense +1
5th +5 +4 +1 +4 +2 Defensive stance 3/day
6th +6 +5 +2 +5 +2 Damage reduction 3/–, improved uncanny dodge
7th +7 +5 +2 +5 +3 Defensive stance 4/day
8th +8 +6 +2 +6 +3 Mobile defense, trap sense +2
9th +9 +6 +3 +6 +3 Defensive stance 5/day
10th +10 +7 +3 +7 +4 Damage reduction 6/–

Class Features

All of the following are Class Features of the dwarven defender prestige class.

AC Bonus (Ex): The dwarven defender receives a dodge bonus to Armor Class that starts at +1 and improves as the defender gains levels, until it reaches +4 at 10th level.

Weapon and Armor Proficiency: A dwarven defender is proficient with all simple and martial weapons, all types of armor, and shields.

Defensive Stance: When he adopts a defensive stance, a defender gains phenomenal strength and durability, but he cannot move from the spot he is defending. He gains +2 to Strength, +4 to Constitution, a +2 resistance bonus on all saves, and a +4 dodge bonus to AC. The increase in Constitution increases the defender’s hit points by 2 points per level, but these hit points go away at the end of the defensive stance when the Constitution score drops back 4 points. These extra hit points are not lost first the way temporary hit points are. While in a defensive stance, a defender cannot use skills or abilities that would require him to shift his position. A defensive stance lasts for a number of rounds equal to 3 + the character’s (newly improved) Constitution modifier. A defender may end his defensive stance voluntarily prior to this limit. At the end of the defensive stance, the defender is winded and takes a –2 penalty to Strength for the duration of that encounter. A defender can only use his defensive stance a certain number of times per day as determined by his level (see Table: The Dwarven Defender). Using the defensive stance takes no time itself, but a defender can only do so during his action.

Uncanny Dodge (Ex): Starting at 2nd level, a dwarven defender retains his Dexterity bonus to AC (if any) regardless of being caught flat-footed or struck by an invisible attacker. (He still loses any Dexterity bonus to AC if immobilized.)

If a character gains uncanny dodge from a second class, the character automatically gains improved uncanny dodge (see below).

Trap Sense (Ex): At 4th level, a dwarven defender gains a +1 bonus on Reflex saves made to avoid traps and a +1 dodge bonus to AC against attacks by traps. At 8th level, these bonuses rise to +2. These bonuses stack with trap sense bonuses gained from other classes.

Damage Reduction (Ex): At 6th level, a dwarven defender gains damage reduction. Subtract 3 points from the damage the dwarven defender takes each time he is dealt damage. At 10th level, this damage reduction rises to 6/–. Damage reduction can reduce damage to 0 but not below 0.

Improved Uncanny Dodge (Ex): At 6th level, a dwarven defender can no longer be flanked. This defense denies rogues the ability to use flank attacks to sneak attack the dwarven defender.

The exception to this defense is that a rogue at least four levels higher than the dwarven defender can flank him (and thus sneak attack him).

If a character gains uncanny dodge (see above) from a second class the character automatically gains improved uncanny dodge, and the levels from those classes stack to determine the minimum rogue level required to flank the character.

Mobile Defense (Ex): At 8th level, a dwarven defender can adjust his position while maintaining a defensive stance. While in a defensive stance, he can take one 5-foot step each round without losing the benefit of the stance.

EDIT : Nounours, je t'ai trouvé une liste assez exhaustive de Classes de Prestige officielles (fais "enregistrer sous" pour télécharger le zip).
Je n'ai malheureusement pas le temps de voir ce qui pourrait te convenir, mais tu peux essayer de faire des recherches à partir des noms (et selon leur provenance pour tes deux classes). Par contre, petite précision, la liste est en français et emploie donc les noms officiels français.
Voilà !
Smile

Page 1 sur 1 ¤